AKTUALITY - REPORTÁŽE - POZVÁNKY
NÁZORY - KOMENTÁŘE - DISKUZE

Email info@nasekosmonosy.cz
Telefon 725 244 482
Facebook Naše Kosmonosy Naše Kosmonosy
 

Naše Kosmonosy

  • Zvětšit písmo
  • Původní velikost písma
  • Zmenšit písmo

Prezentace záměru D+D na jednání zastupitelstva dne 27.11.2019

Email Tisk PDF

jednani zm

Bezmála čtyři hodiny trvalo dnešní jednání zastupitelstva Kosmonos. Hlavním bodem byla prezentace záměru výstavby čtyř logistických hal pod stakorskou silnicí investorem D+D Park Kosmonosy a.s. Záměr za D+D obhajovali a s veřejností diskutovali pánové Dědek a Deml. Občanů se sešlo více než před měsícem.

Děkuji za aktivní účast a budu rád za vaše názory na průběh jednání a jakékoli poznámky k obsahu diskuze.

Pro nepřítomné jen sdělím, že k žádnému přelomovému okamžiku nedošlo a navržená směna pozemků byla před projednáním samotným investorem stažena z programu dnešního jednání.

-do-

 

Pozvánka na středu 27.11.2019

Email Tisk PDF

POZVÁNKA ZM ZLUTA

 

iDNES TV: Obří logistické haly nestačí! Developer chce ještě zastavět pole, lidem skoro u domů

Email Tisk PDF

Podívejte se na videoreportáž tv.idnes.cz ZDE.

 

Mlžení kolem nových hal D+D

Email Tisk PDF

Jak to vidim ja.jpgZ médií jsem se dozvěděl, že nelze územní plán jen tak měnit a výstavbu rázem znemožnit. Tato vyjádření znějí jako by bylo něco schváleno a někomu způsobena městem nějaká škoda.

Jsou to jen manipulativní výroky, které mají ošálit a znejistit nespokojené občany, ale i zastupitele, kteří nakonec budou o věci rozhodovat.

Kdyby město mělo odškodňovat všechna nesplněná přání, tak by asi nedělalo nic jiného.

V současném platném územním plánu Kosmonos je plocha mezi areálem D+D a silnicí do Horních Stakor označena jako rezerva pro lehkou výrobu. To znamená, že dokud zastupitelstvo neschválí změnu na plochu využitelnou pro lehkou výrobu, jsou všechny záměry a přípravy jen něčí přání, nic více.

O tom, jak bude vypadat nový územní plán, se stále jen diskutuje nad jeho návrhem. Využití všech ploch se musí posoudit z různých pohledů, samozřejmě i občanů Kosmonos. Zastupitelstvo schválilo jen pořízení a zadání nového územního plánu. O tom, jestli budou rezervní plochy převedeny na plochy k využití pro výstavbu, bude zastupitelstvo teprve rozhodovat. Je to jeho výsostné právo a mělo by brát na zřetel všechny dopady, které to způsobí občanům.

Stále se mluví jen o budování nových výrobních kapacit, ale ne o bytech pro dalších 1400 zaměstnanců, kteří v regionu již dávno nejsou k dispozici. Porostou jen další ubytovny pro dovážené zaměstnance a o to většina občanů nestojí.
Se silnicemi je to podobné. Státní dopravní stavby na sjezdu z dálnice jsou stále v nedohlednu a celá silnice mezi Chudoplesy a Průmyslovou ulicí souběžně s dálnicí, která by odlehčila Kosmonosům je reálná jen do poloviny ke stakorské silnici. To celkové zatížení města moc nevyřeší.

Nové výrobní haly ale vyrostou jako houby po dešti a s každodenními následky se občané budou potýkat desítky let. Budování nových výrobních kapacit bez nezbytného souvisejícího sociálního a dopravního zázemí přinese prospěch jen někomu, ale většina občanů Kosmonos to určitě nebude.

Miroslav Štěpánek

 

Vánoční trhy v Kosmonosech

Email Tisk PDF

Vanoce Kosmo 1

Ještě doplním, kdy bude otevřeno o sobotách 30.11. a 7.12.: 14,00 - 18,00 hodin.

 

K vyřešení kamionové přepravy ve městě vede i jiná cesta, než obchvat podél dálnice

Email Tisk PDF

Občané města jsou konfrontováni s názorem, že když se postaví haly a obchvat podél dálnice, sníží se počet kamionů projíždějících městem. A že vlastně jiná cesta není.

Vypadá to, že to asi není jediná možná cesta, jak vytlačit kamiony z hlavních kosmonoských tepen. Přečtěte si přiložený text z Aktuálně.cz či níže uvedený odkaz, abyste byli v obraze, až vám někdo bude tvrdit, že kamiony lze z města vytlačit jen v případě, že D+D vystaví kromě dalších čtyř hal i obchvat podél dálnice D10.

kamiony kosmonosy 

I podle TOHOTO ODKAZU by se situace s průjezdem kamionů měla dát vyřešit jinak, než nějakým obchvatem, který stejně nikdo nezaplatí.

 

Jak to, že má Město omezené možnosti zabránit výstavbě dalších hal?

Email Tisk PDF

pozemek mesta poleNa jednání Zastupitelstva v září (i v říjnu) bylo sděleno, že Zastupitelé nesouhlasí s výstavbou dalších hal a že pozemky, které v dané oblasti Městu patří, jsou malé a celkem lehce "obestavitelné" (jinými slovy, investor se bez nich může obejít). Několikrát také zaznělo (také na hojně navštíveném jednání v říjnu), že neprodají-li pozemky občané, firma D+D zde druhou část svého logistického parku nepostaví. 

A teď se podívejte na zde uvedenou skicu. Žlutě označené jsou pozemky ve vlastnictví města Kosmonosy (které by se  mimochodem ve středu měly směnit s pozemky přímo u dálnice). 

Jsem jen logistik, ale nemyslím si, že žlutě označené území není vzhledem ke svému umístění strategické a firma pana Dědka se bez nich případně obejde. Tak kde je ksakru problém? Něco někde musí vylézt na povrch, protože jinak přeci stačí, aby pozemek Město neprodalo ani nesměnilo. Jsem moc zvědav, co se dozvíme ve středu večer v hasičárně, až se o té směně bude mluvit. Protože jestli Zastupitelstvo výstavbu dalších hal nechce, tak jaký by ještě chtělo mít v ruce nástroj? 

 

O jaké území se v Kosmonosích hraje?

Email Tisk PDF

Takto vypadá letecký pohled na průmyslovou oblast kolem nás. Červeně je zakroužkováno území, na kterém by chtěla firma D+D vystavět další logisticko-montážní haly.

Svůj záměr bude investor představovat ve středu 27.11.2019 po 18.00 hod. v hasičské zbrojnici v Kosmonosích (v rámci jednání Zastupitelstva).

Kosmonosy3D

Elektronickou petici proti tomuto záměru naleznete ZDE.

 

Pozvánka na jednání zastupitelstva (27.11.19)

Email Tisk PDF

ZM listopad 19

 

Tisková zpráva - Další haly nechceme, vzkazují občané Kosmonos i ochranáři

Email Tisk PDF

Milí občané Kosmonos.

Haly, haly, haly. Problém, který v těchto týdnech nedává spát občanům Kosmonos. Může za to firma D+D vlastněná Petrem Dědkem, která se rozhodla, že zničí další úrodnou půdu a místo ní postaví logistické haly.

Podnikatel Dědek již v místě vlastní D+D Park Kosmonosy, ve kterých je již nyní denní průjezd okolo 150 kamiónů, které naváží zboží do hal. O kolik se zvýší nárůst kamionů až se na 23 ha vybudují další 4 obří haly?

Jak může situace vypadat, ilustruje měření hluku prováděné na mostě přes dálnici D10 ve směru na Jemníky. V porovnáním s počty v roce 2005 a 2010 dochází k nárůstu a dle firmy, která měření hluku prováděla, je předpoklad, že pro rok 2020 zde bude jezdit okolo 35 000 vozidel za den. Hluk je dle studie v noci i dne nad stanovenými limity – a to ještě nejsou logistické haly postaveny.

Haly však nebudou znamenat jen zvýšení hluku a vyšší počet naložených kamionů. Zabere se úrodná půda, zlikviduje okolní zeleň, změní se vodní režim a celkově se zhorší životní prostředí místních obyvatel.

Občané Kosmonos, je to vaše město. Postavte se za ně. Realizací výstavby logistických hal pustíte do města kamionovou dopravu. Bude se tu vůbec dát důstojně žít? Obyvatelé domů na Stakorské, kde budou kamiony z areálu najíždět, přijdou o svůj klid. Jejich domy se znehodnotí a množství prachu a emisí ovlivní život i zbytek města. Na dalším zastupitelstvu chceme, aby město dalo na tuto lokalitu stavební uzávěru a dalo tak jednoznačný signál developerovi, že zde se na černo nic nepostaví.

Firma D+D má za sebou několik projektů, které realizovala. Obří logistické haly u Brodců, kde měla být výsadba stromů, jako kompenzace za zabrání zemědělské půdy. Stromy sice investor zasázel, ale dále se o ně nestaral. Polovina během léta uschla. To je kompenzace?

O jeho praktikách hovoří i jedna z nějvětších černých staveb, která se kdy v ČR postavila. Tehdy se bez stavebního povolení na 14 ha postavilo 5 logistických hal. Petr Dědek k tomu tehdy sdělil: „Rozhodnutí, zda porušit stavební zákon, nebylo příjemné.“

Po půl roce však přesto získal povolení a černá stavba byla zlegalizována. „Tento případ je precedentem. Řada lidí teď nebude žádat o stavební povolení, začne stavět jako společnost D+D a pak bude zpětně žádat o stavební povolení. Bohužel takové zákony máme. Stavební povolení se dodatečně umožňují. V mnoha jiných zemích by černá stavba byla zbourána a ten, kdo ji postaví, by šel do vězení,“ uvedl ke kauze jeden pardubický zastupitel a dodal: „Ten stavební ruch, který tady je, mne překvapil. Přísliby, které nám firma D+D dala, evidentně nesplnila.“

„K zastavení prací jsme stavebníka vyzvali opakovaně, celkem třikrát. V souvislosti s tím bylo zahájeno i správní řízení o správním deliktu,“ sdělil v minulosti vedoucí stavebního úřadu Pardubice Jiří Vopršal. „Nikdy jsem se nesetkal s případem, který by byl provázen tak velkou arogancí,“ dodal k tomu zastupitel Pardubic Miroslav Petráň (SPP-SNK).

V kontextu toho všeho přijde neuvěřitelný jeho výrok na Forbesu:

petice dedek

https://miliardari.forbes.cz/petr-dedek 

Dá se firmě D+D věřit? Slibují vybudování valu a parku, ale budou se pak o něj starat? V 1.etapě taky slibovali vybudování zelených střech a jsou tam?

Elektronická petice: https://e-petice.cz/petitions/petice-proti-zameru-vystavby-ctyr-logistickych-hal-v-katastru-mesta-kosmonosy-.html

 

Papírovou petici můžete podepsat na:

· Café Hruška, Lípy 19, Kosmonosy

· Potraviny DIKO, Hradišťská 44/8, Kosmonosy

· Květiny CAMILLA, Tesařská 127/2, Kosmonosy

· Vinotéka Divadýlko, Linhartova 272, Kosmonosy

· Farmářská prodejna, třída Václava Klementa 807, Mladá Boleslav

· Bačo – Automoto, Boleslavská 294/52, Kosmonosy

· Knihovna města Mladá Boleslav, Tř. Václava Klementa 1229, Mladá Boleslav

· Infocentrum Mladá Boleslav, Železná 107, Mladá Boleslav

· Lékárna U zámku, Linhartova 168/15, Kosmonosy

· Řeznictví Barthel s.r.o., Tesařská 287/1, Kosmonosy

 

Moc děkujeme za Vaši podporu!

Petiční výbor občanů

( Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript )

Celý článek...
 


Strana 3 z 69

TOPlist

Archív



Tato webová stránka používá cookies. Používáním této stránky souhlasíte s jejich využitím. Chcete-li zjistit více informací o cookies a jak s nimi pracovat, použijte tento odkaz.

Používáním této stránky souhlasíte s využitím cookies pro zajištění funkce nástroje Google AdSense.